Пиле "Молдова"

Днес е Гергьовден. 
Честито на всички именици. Живи и здрави бъдете. 
Бог да ви помага и закриля! 

Както вече знаете аз обичам да пътешествам и да хапвам вкусно. През март месец посетих република Молдова и разбира се не можах да не опитам от местните вкусотии. Молдовската кухня до някъде прилича на българската- много печива, много зеленчуци, различни манджи, скари, и какво ли още не :) Днес ще ви представя едно вкусно ястие с пиле и с това ще наруша традицията за агнешкото на този ден. 
Има хора които не обичат агнешко, за тях предлагам днес да хапнат пиленце.
Ароматно и крехко с вкус на Молдова.

Продукти:
1 пиле около 1,600 гр
3 с.л. с връх доматено пюре
4 гл. средни стар лук
1 ч.ч. червено вино
100 гр. краве масло
2 дафинови листа
1 ч.л. черен пипер
5 скл. чесън
1 с.л. оцет
1 с.л. захар
сол на вкус

За сервиране:
2-3 скл. счукан чесън
1/2  вр. магданоз
сварен бял ориз



Начин на приготвяне:
  • Пилето се измива и подсушава. Нарязва се на средни парчета. В тиган се загрява цялото масло. Месото се изпържва на порции до златисто от всички страни, на среден котлон. Изважда се в подходяща за фурната дълбока тенджера с капак, в случая от йенско стъкло.
  • Лука се нарязва на ситни кубчета и се изпържва също до златисто в мазнината от пилето. Готовия лук се изсипва заедно с мазнината към месото.
  • В купичка разреждаме доматено пюре с вода. Доматена смес трябва да прилича по консистенция на боза. Към нея прибавяме захарта, оцета, счукания чесън, солта и черния пипер. Разбъркваме и заливаме пилето. Също така слагаме и червеното вино върху месото. Пъхаме между парчетата месо дафиновия лист. Слагаме капака на тенджерата.

  • Слагаме в студена фурна за да не се спука стъклената тенджера. Печем на 160*(газова фурна) около 1,5 часа. 
  • Ястието сервираме с топки бял ориз, поръсено с магданоз и счукан чесън. 

И за да усетите цялото вдъхновение на Молдова и на това чудесно ястие, 
сипете си чаша червено молдовско вино. Молдова е една слънчева страна на виното. Там не минава и ден без няколко глътки от този божествен еликсир на бога на плодородието и виното Бахкус. 


Желая ви Добър Апетит и прекрасни празнични почивни дни!

Коментари

  1. Весели майски празници и на вас, Аля! :)
    Да, традицията за Гергьовден повелява на масата да се сервира агнешко, а в наше село винаги на този ден се въртят чевермета, та и ние също ще си хапнем печено агне (скоро трябва да излезе от пещта). Хубаво щеше да сте тук сега! :) За не обичащите такова месце, аз също заложих на пиле.
    Ястието ти наистина изглежда и звучи доста "българско", също като пиле с доматен сос, което лично на мен ми е много вкусно и задължително готвя с масло. И да, класиката е да се поднесе с варен ориз.
    Чудесно поднесено от теб и представено с отлични фотографии, както винаги!
    Поздравления и да ви е вкусно, мила!
    Голяма прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, права си Ирма, много прилича на българско ястие. С това винце стана за чудо и приказ. Много ароматно и крехко. И аз те прегръщам силно и горещо. На такива празници човек трябва да си е у дома :(... Но всеки със съдбата си.
      Поздрави от лятото!

      Изтриване
    2. У дома е там, където си го направим, Аля. Аз поне винаги, от съвсем малка, съм усещала, че моето у дома ще е някъде в бъдещето, там, където лично ще свия гнездото си, там, където любовта ще ми се усмихва всеки ден и ще кара очите ми да блестят, а сърцето ми да трепти от щастие. Но, както казват старите хора "Няма пълно щастие.", така че да се радваме на това, което имаме, което Бог ни е дарил и на всеки миг. Пък те чудесата си се случват, де. :))
      Хайде, чакам лятото и теб! :*

      Изтриване
    3. Прегръщам те силно, миличка!!!

      Изтриване
  2. Щеше да е добре да сте тука и да си поделим удоволствието с агне на пещ. Честит празник

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,благодая,благодаря! Да се надяваме и това да стане някой ден!Поздрави от Баку!

      Изтриване
  3. И на мен ми се иска да си тук, макар да нямам пещ:)),с метнато вътре агне:)), но с каквото има, знаеш, ще те нагостя, а пиленцето ти е много дъхаво и ароматно, чудно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И кафе само да пием пак ще ми е приятно,Весенце. Ех, кога ли ще стане...

      Изтриване
  4. Много вкусно изглежда! Обожавам чуждестранни рецепти, истински и автентични. Така добре си представила тази, страхотно кулинарно пътешествие. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря! Стана чудесно на вкус. Много ароматно и невероятно нежно. И аз обичам автентичните рецепти.А пътешествията как обичам... :))) В края на май пак съм на път :))))
    Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации