Студен чай с праскови

Имах няколко дребни прасковки, ей така изостанали. Никой не искаше да ги яде, реших да потърся някаква рецепта за студен чай, който много обичам в летните жеги с няколко бучки лед.
Щом написах в търсачката, излезе рецептата на Юлия Мусева, домакинята на Гответе с мен! Харесвам го този форум, винаги има сполучливи варианти на ястия и питиета. На този форум съм от 2007 година, бая време вече. Намерих там приятели, и това много ме радва.
Та да си дойдем на думата. Ако ви се пие нещо свежо и разхладително през летните жеги, съветвам ви да си направите това чайче. За него са необходими...






Продукти:
1 с. л. зелен чай или 2 пакетчета зелен чай
1 ч. ч. вряла вода
2-3 с. л. захар
3 праскови
1250 мл студена вода






Начин на приготвяне:
Зеления чай се залива с врялата вода и се оставя на страна за около 10 минутки. След което се прецежда и се оставя до пълното му истиване. Прасковите се измиват и се нарязват на полумесяци.


Слагат се в кана (2л) и се посипват със захарта. Заливат се със студената вода и изстиналия чай.


Слагаме каната в хладилника за около 8-9 часа. Сервираме с лед.









Страхотна разхладителна напитка с аромат на праскови и лято.










P.S. В оригиналната рецепта захарта е само 1 с.л., аз реших да е малко по-сладък. Също така оставих го да стои в хладилника в два пъти повече време от предписаното. Получи се наситена прасковена напитка, както на цвят така и на вкус.

Черпя ви един вкусен чай в лятната жега, мили приятели!

Добър Апетит!

Коментари

  1. Наздраве,Аура:)!Прелестни снимки....,прасковите са като "живи",а за питието..чудесно,уханно и разхлаждащо!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Миленче!
      Направих сигурно 40 кадъра и повече, за да избера най-добрите. Питието наистина стана превъсходно.

      Изтриване
  2. Единственият студен чай, който пия от готовите е праскова, но никога не съм се сещала да си го приготвя у дома. СТрахотно! А снимките наистина са страхотни - направо ми се ще да я дръпна тази чашка:)Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, благодарско. Рецептата е семпла, но много удачна и приятна.

      Изтриване
  3. Алечка, чудесен е чаят ти, няма място за сравнение с купешките. ;)
    И ме подсещаш... Ти си направила 40 снимки... Аз понякога правя и по 100, за да избера после нещо нормално. Ама така е то. Хайде, наздраве и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Герганче, тука учудващо се справих само с 40...мина бързо :))))...Иначе да, снимаш снимаш и снимаш...Без край...
      Поздрави и лека вечер и на теб!

      Изтриване
  4. Не знаам за чайчето(все си пазя гърлото от студено аз:((, но снимките са фантастични!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации